Amikor muszáj könyvelő szoftvert váltani

Egy vállalkozás életútjában különböző gyakorisággal fordulnak elő helyzetek, amikor részben, többnyire egészben le kell cserélni az informatikai rendszert. Ha a számviteli szolgáltatást végző vállalkozásokra szűkítjük, sajátos tényezőket kell számba venni.

  1. A váltás azt jelenti, hogy a korábban könyvelt adatok nem lesznek elérhetők az új rendszerből.
  2. Egy másik, fontos korlát a megszokás, a régihez való ragaszkodás.
  3. A harmadik szempont az időzítés: a könyvelés csodálatos világában bármikor rossz az időpont.

Ezek a tényezők lehorgonyozzák a vállalkozót a meglévő IT-rendszerhez, vagyis alapvető élmény, hogy nem kell, nem szabad váltani, mert kockázatos.

Miért kellene egyáltalán szoftvert váltani?

A legrégebbi könyvelőprogramok még az 1970-1980-as években keletkeztek. Ekkoriban nem nagyon volt lokális hálózat, nem volt internet. Ha valakinek ebből a korszakból származik a könyvelési rendszere (igen, van ilyen!), akkor feltehetően az egész IT-rendszerét kell lecserélnie.

Az ebből az időből származó rendszereket azért – ha maradt mögötte fejlesztő – apránként alkalmassá tették, az elavult technológiát lassacskán átemelték a Microsoft világába. Alapvetően ez nem javította a rendszer minőségét, de látványos változást hozott és nem kellett szoftvert váltani. Így a folyamatosan avuló könyveléstechnikai megoldások hosszú időre konzerválódtak. Az idő előrehaladtával ugyanis nem csak a hardverek, és az operációs rendszerek fejlődtek, hanem a könyvelési technológia is nagyon jelentős átalakuláson ment keresztül. Vegyük példaként a NAV-bevallásokat, az EKÁER-t, az online pénztárgépeket, a NAV XML-t vagy a lassan kötelezővé váló online számlafeltöltést. A technológia fejlődése azonban nem csak a hatóságoknak adott új eszközöket és lehetőségeket, hanem a könyvelőprogramoknak is.

A kérdés az, hogy a könyvelőprogramunk él-e az új technológiák adta lehetőségekkel?

Egyre több feladat, egyre kevesebb könyvelő a cégnél

Ha bővült az ügyfélszám, vagy megnőtt egyik vagy másik vállalkozás, amit a régi programunkkal már nem könnyű kezelni. Új munkaerőt találni, felvenni és betanítani egyre nehezebb.

Az újabb programok azonban rengeteg hatékonyságot növelő szolgáltatást tartalmaznak, így sok esély van találni olyan rendszert, amivel a megnövekedett igény kiszolgálható, és ehhez nem kell egyéb, lényegesen drágább megoldásokon gondolkodni.

Elavult, nem frissített szoftver, rossz ügyfélszolgálat

Ha a program valamely része a jogszabálykövetésben elavul, és a programozó a fejlesztést már nem vállalja, komolyan el kell gondolkodni a váltáson. Ismerünk nem egy olyan rendszert, amelynek a fejlesztője (sok esetben one men show) kiöregedett, vagy egyszerűen váltott. Ilyenkor a régi program foltozgatása rengeteg plusz erőforrást igényelhet, és számos előre nem látható kockázatot rejt.

Megesik, hogy az elégedetlenség oka a gyenge ügyfélszolgálat. Ha napokat kell várni, hogy választ kapjunk a kérdéseinkre, akkor érdemes megfontolni a váltást.

Megbízói nyomás

Egyre gyakoribb, hogy egy nagy megbízónk csak akkor hajlandó a könyvelőirodával dolgozni, ha valamelyik általa megadott rendszerben végezzük a szolgáltatást. Ma már sok számviteli program rendelkezik olyan eszközökkel, amik a megbízót is szolgálják, különféle csemegékkel. Ilyen lehet a kintlévőségekről és kötelezettségekről való naprakész, mobilról is elérhető.


Próbálja ki a Compakta könyvelő szoftvereket: ingyen demo verzió 30 napig!

  • Gyors, 3 napos beveztés és átállás.
  • Automatikus számlafeldolgozásra kész, SDSys kompatibilis rendszer.
  • Új generációs megoldások.
  • Akár pályázati forrásból is megvásárolható.

Töltse ki az űrlapot, és  azonnal megkapja a letöltéshez szükséges linket és a program használatával kapcsolatos alapvető tudnivalókat!